Umowa na projektowanie i instalację nowoczesnych systemów sterowania ruchem kolejowym została podpisana przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Implementacja tych urządzeń na trasie łączącej Kościerzynę i Chojnice umożliwi zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h na większości odcinków tej trasy. Całkowity koszt przewidzianych prac sięga 5 milionów złotych netto.

Planowane działania obejmują nie tylko montaż, ale również rozplanowanie tzw. blokady liniowej na odcinku o długości 26 kilometrów, znajdującym się między stacjami Brusy i Lipusz. Dodatkowo, stacja Lipusz zostanie wyposażona w zaawansowane urządzenia służące do monitorowania sytuacji na peronach, które będą zainstalowane w lokalnej nastawni. Po zakończeniu prac nad blokadą i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, pociągi pasażerskie będą miały możliwość poruszania się z prędkością do 120 km/h, co jest znacznie szybsze niż obecne 60-80 km/h, skracając tym samym czas podróży między Chojnicami a Kościerzyną o około 5 minut.

Zakład Automatyki i Telekomunikacji Sp. z o.o. z Gdyni został wybrany do wykonania projektu znanego jako „Zabudowa jednoodstępowej (półsamoczynnej) blokady liniowej na szlaku Brusy – Lipusz linii kolejowej nr 211 Chojnice – Kościerzyna”. Koszt tego zadania wynosi 5 milionów złotych netto, które zostaną pokryte ze środków budżetowych PLK S.A. Planowane zakończenie prac jest przewidziane na koniec 2025 roku.

W ostatnich latach linia kolejowa nr 211 między Chojnicami a Kościerzyną uległa wielu zmianom dla podróżujących. W 2023 roku finalizacja przebudowy peronów na stacjach i przystankach Powałki, Męcikał, Żabno koło Chojnic, Brusy, Lubnia, Raduń, Dziemiany Kaszubskie, Kalisz Kaszubski i Lipuska Huta miała miejsce. Wydatki związane z tym projektem osiągnęły kwotę 25 milionów złotych netto, finansowanych ze środków „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.