Planowy koszt remontu linii kolejowej łączącej Kościerzyna, Somonino i Kartuzy wyniesie nieco ponad 1,5 miliarda złotych. Jest to kwota ustalona na podstawie drugiego przetargu, który zorganizowały Polskie Linie Kolejowe PKP PLK.

Zakres ogłoszonego przetargu obejmował „Odcinek A – Prace budowlane na liniach kolejowych numer 201, sekcja Kościerzyna – Somonino oraz numer 214, sekcja Somonino – Kartuzy. Te prace realizowane są w ramach projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto, etap I”.

Wcześniej informowaliśmy o anulowaniu poprzedniego przetargu na ten projekt, co miało miejsce pod koniec października ubiegłego roku. Powodem były „błędy w dokumentach udostępnionych w trakcie procedury przetargowej, które nie były możliwe do zidentyfikowania ani poprawienia na wcześniejszych etapach przetargu”. Nieprawidłowości te zostały jednak skorygowane.

Według informacji o niedawno rozstrzygniętym przetargu, najbardziej korzystną ofertę przedstawił Budimex. Firma zaoferowała wykonanie przedmiotowych prac za kwotę prawie 1,58 miliarda złotych.

W projekcie uwzględniono modernizację 27 km linii kolejowej numer 201 na odcinku Kościerzyna – Somonino z dodatkową konstrukcją drugiego toru, co zwiększy przepustowość trasy. Dodatkowo, remont obejmuje 8 km linii numer 214 pomiędzy Somonino a Kartuzami. Modernizacja ta umożliwi wznowienie ruchu pociągów na tej trasie oraz bezpośrednie połączenie między Kościerzyną a Kartuzami.

Linie kolejowe zostaną zelektryfikowane. Prace budowlane obejmują też ponad 70 obiektów inżynieryjnych, takich jak mosty, wiadukty i przepusty. Zwiększenie efektywności i bezpieczeństwa ruchu kolejowego zapewni modernizacja systemu sterowania ruchem wraz z budową LCS Kościerzyna i nowej nastawni w Somoninie. Planowana jest również przebudowa stacji i przystanków na linii numer 201 – Kościerzyna, Skorzewo, Gołubie Kaszubskie, Krzeszna, Wieżyca, Sławki i Somonino.